2015-01-23

[Instiz] YG stylists go through a survival too?




An excerpt from Lee Sung Shik's Interview, a former stylist that worked for JYP, YG, and SM:
He formerly worked with SM for f(x)'s styling then JYP's GOT7 and now with iKON of YG.

What is the styling piece you're most satisfied with out of all you've done up until now?
In order to be chosen to work as a YG stylist, you have to bring one of your styling works and go into a sort of survival.  A business team including Yang Hyun Suk then evaluates the pieces you bring and I got to stay after winning that competition.  The styling coordination work I did then is what I'm most satisfied with.  It's confidential so I'm not allowed to show it to you but it is definitely a piece of work that I put my all into.

After working with big companies like SM and JYP, in what aspect was YG different?
First off, entertainment companies generally let you work as a freelancer.  However, you sign a contract to work as part of YG.  I felt a sense of fellowship and thought, "YG is a company with a strong family bond."  Another point I noticed was that generally to make a coordination or styling piece, I would have meetings with a team and consult with them before agreeing on the piece of work.  In YG, I was allowed to freely do what style I chose to do.  However, in change of the fact that you were allowed to reflect your style as you wanted 100%, their motto was that you had to bear with the outcome that comes with it as well.

To sum it up, you have worked with the big three companies in our country.  Looking back on it, what are your thoughts?
JYP is very clear, neat, and comfortable; a company that's like a family.  As for SM, I feel that they only take in experts and specialists so it's a company that makes you carry a professional mindset.  YG is a company that allows me to freely express my artistic inclinations through fashion.  All these companies have their own charms that will make you want to work with them.

Source: Instiz

[1] "Who is the Next Stylist?"

[2] "Please change Seungri's Korean stylist... how long is he going to keep wearing all-black with the same hair colour?  Plus they make him wear clothes that aren't the right fit."

[3] "YG and his love for survivals..."

[4] "I'm actually all for this since their picking the stylist by their strongest points."

[5] "ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ Do you want us to send in our text votes for this too?"

[6] "As expected of YG, this is why I want to work there."

[7] "If it goes on like this, I won't be surprised if he holds a survival show for Yoojin's future husband.  Who is Yang CEO's Son-In-Law?"

[8] "I don't think it's that bad of a method to pick their stylists."

[9] "I'd actually watch that if they showed that on TV... yeah it's cruel but it'll be fun to see the clothes they choose."

[10] "When iKON debuts, please pull up Jiwon's pants."

[11] "I think it's also because of those survivals that YG develops even more... if you watch Big Bang, Winner, or iKON from the first episode of their survivals to the last, you can really see the change and development they go through."

[12] "Did they also pick the cafeteria workers through a survival too?  Is that why the food tastes so good?"

[13] "Make the female idols go through a survival too ㅎㅎㅎㅎㅎㅎ"

[14] "I think you have to make Big Bang's stylists go through another survival."

-



76 comments :

Arguable said...

Oh my go yg game survival every where

엿먹어 said...

Still, you gotta admit. He does his work well.

"In YG, I was allowed to freely do what style I chose to do. However, in change of the fact that you were allowed to reflect your style as you wanted 100%, their motto was that you had to bear with the outcome that comes with it as well."

"YG is a company that allows me to freely express my artistic inclinations through fashion."

https://38.media.tumblr.com/tumblr_me3hskis2z1qebolro1_500.gif

colagatji said...

honestly no wonder YG is like this since if a stylist started to work for some group he will be working with them for a long time since thy usually don't change concepts drastically every season (mean every 2/3 years when new album is out lolz). it's more like evolving into another level then.

princekyung said...

So he worked with f(x) styling during their pink tape promos?! I loved their style then;; I hope he'll do good things with iKON's styling too.

Arguable said...

Wow is he going to chose his future son in law through a survival too

hannaxxy said...

So what about Winner's stylist...................

haruharuharu said...

[10] "When iKON debuts, please pull up Jiwon's pants."


hahahahaha YESSSSS #pullbobbyspantsupfor2015debut !!!!

damn said...

"who is next CEO"

colagatji said...

#pandaforceo

하핳 said...

I want to see winner like this again

http://33.media.tumblr.com/7fa5f860f0911ed175f55df737fbcc41/tumblr_mqw51cGt681rkwd46o1_500.gif

https://31.media.tumblr.com/465593989e688c0b1a833b5cb0898eec/tumblr_nbhk2i8VxQ1r6vdleo1_500.gif

Ignis Invictus said...

[7] "If it goes on like this, I won't be surprised if he holds a
survival show for Yoojin's future husband. Who is Yang CEO's
Son-In-Law?"


I swear, this had me laughing. YG and his love for survival show. But GD did say it also. These shows may be cruel but they all became better having gone through them. To this day, they have the mindset of doing their best and not losing out on anyone because of their beginnings.

-- said...

He mentioned b.i ,bobby and ikon as well
cr:kimj1won

"I think it's also because of those survivals that YG develops even more... if you watch Big Bang, Winner, or iKON from the first episode of their survivals to the last, you can really see the change and development they go through." I agree with this.

Jinhwanderer said...

The thing I like about YG the most is their freedom, as seen from the interview. Yea there are hold-backs at times, but when you're listening to AKMU, to Big Bang or Epik High, you know that you're listening to /them/ as the person. It's a very beautiful thing, imo. I'm in tears.

dkm said...

[12] "Did they also pick the cafeteria workers through a survival too? Is that why the food tastes so good?"
YG's Next Top Chef

guest said...

Don't you know they're not allowed -- YG reserving any hip hop for ikon ........

chochocho said...

but their current classy pretentious high class image is so perfect i'm not ready to let that go

MMXIV said...

People acting like this is a shocker. NEWS FLASH! This is what happens in the REAL WORLD. You go through interviews and compete against other hopefuls for your dream job. LOL.

Arguable said...

Stop it dont start anything WINNER concept is the best a fresh air compared to the whole kpop concept currently I like it their concept of classiness is the best

okaybyee said...

#DARAforCEO 😂😂😂

Apple said...

Please save B.I! And please let him show his bangs

colagatji said...

but its perfect? i love it so much even when sometimes they wear something questionable its still awesome.

shinwonhoar said...

Yep! I think he's really good at seeing potential in someone. That's why he let's them do what they want more freely than the others in order to bring out their full potential. He let's them experiment with their talents/skills a lot, but sometimes too much freedom can cause such a serious headache lol if you know what I mean...

Feb said...

It's people like you that bring such a bad image to Winner's fandom. Bitter, petty and childish as hell. I would use worse words but I'm holding myself back.


There's such a thing called diversification. Nobody is stupid enough to put out 2 products that are the same. And YG never promised that the "winning team" would get the hiphop concept, it's not a prize to be dangling in front of the boys, nor is it something precious to crave for. It is what it is, a concept. Winner's high-class gentleman concept is also a concept.


And no, I'm not an iKON stan. I'm just a YG stan who happen to use my brain and think rationally.

Riririr said...

But i thought Got7's earlier styling was horrendous.
BI and Bobby during SMTM didn't look good too.
I always thought the shirts and pants were too big for BI and Bobby, like a 90kg man supposed to wear them.

Judyi said...

I knew it.

YG artists come out with styling that are going to be trending way ahead of time.
Like the London Boi works, like 2ne1's prints from the I love you era, like the BB's skull outfits or pretty much anything related to BB or 2ne1

That's why Winner was Soo diffrent, alas I really hated the clothing.
But they were Different.
So I'm excited to see IKons styling.
Will it be something unique like BB? loud prints or colors? Toned down like Winner? Sporty? (Man I want this the most)
I can't even imagine it!
I guess that's why it's so hard to wait for concepts

Riyadh Prawiryo Att said...

Lmao hahahaha

Royalty said...

i actually thin this whole survival concept of yg is pretty smart, i mean it forces you to do your best and i guess kind of gives you that hunger and desire to win; i think yg is smart to use all this tough love on all his groups...i mean they barely come on music shows, varieties, etc. like other groups but they're all still as successful, sometimes even more so

Judyi said...

Agreed on got7
But I think it's what JYPE as a committee wanted.
They like things that are attention grabbers.
WG, 2pm, missA, got7 have all had some hella ugly clothing.
But maybe JYP thought it was good?

HappyMaknae said...

True. Many groups are hip hop atm, its good that WINNER have the getlemen concept :)

HappyMaknae said...

We are talking about transparent pants YG here... xD

wellwell said...

DON'T TOUCH RIRI'S HAIR!!! This is just me, don't mind me 😹😹😹

Chunny said...

[10] "When iKON debuts, please pull up Jiwon's pants."



Why... no don't
bear with it hahahah
cz I like it the most

gdgom said...

And here thought Winner's stylist is their anti. Well, Winner is lucky since they have handsome and charming faces plus a decent body proportion, but why were their performance outfit was.... poorly prepared? Just like MAMA not long ago. Just because it's branded clothes, it didnt mean to be used as performance outfit in such big event. :(

yuniemae said...

Didn't 2ne1 members say that their future boyfriends or husbands has to go through a survival also?(probably a joke)

qq said...

im gonna sound so cruel but if there are shows like Who is Next YG Stylist or Who is Next YG Chef id watch them!!!!!

gzbitch said...

[10] "When iKON debuts, please pull up Jiwon's pants."

Not gonna happen. Jiwon likes it low. Lol

withwink_ said...

When ikon debut, I know they are going to do hip hop but pls don't give them ugly outfits. Pls.

uhhhhhhhh said...

i think in this case though he said it's a group interview that's run like a elimination competition, so you can see what your competitors are doing, which isn't that common.

anne said...

"YG is a company with a strong family bond."

http://i782.photobucket.com/albums/yy102/ontaember/SHINee/gifs/minho/1102121245F.gif

anne said...

YG will test them mentally & physically lmao

anne said...

"As for SM, I feel that they only take in experts and specialists so it's a company that makes you carry a professional mindset. "

EXO's suits are weird & ugly tho esp the one they wore at the MAMAs, the white one that looks like what the pianists wear lmao

http://www.billboard.com/files/styles/promo_650/public/media/exo_2014mama_kpop2014.png

guest said...

BI and Bobby have their own stylist for smtm. What about other contestants? Do they get stylist from show if they don't have company's backing? #justcurious

MMXIV said...

Group interviews are more common than you think.

guest said...

But what she/he said is truth my fellow yg stan. YG has to of differentiate winner and ikon and he did that. BTW why yg stan are like winner fans are like this and that and that as if all fans from other fandom are angel. If I want I can also say the same thing for every other fandom. so don't generalize!

rijinah said...

I thought it was seunghoon who styled them back in win.

Adelia said...

like this

Adelia said...

please no hanbin fedora like this,,

ramenboy said...

iKON will be looking like GOT7 when they debut!!

psychopathetic said...

Hell's Kitchen: YG edition

Jaedara Park said...

yeah #daraforCEO lol ^^,

Jaedara Park said...

yeah so true so that's why 2ne1 dont have a boyfriend till now lmao

Haha said...

I'm starting to think that exo's style is basically a variety of blazers and button ups

Kaila said...

Then let Winner stylists go through a survival. Their outfits are hideous. Oh and this guy seems to be awesome. F(x) outfits are always on point

Nana said...

[7] "If it goes on like this, I won't be surprised if he holds a survival show for Yoojin's future husband. Who is Yang CEO's Son-In-Law?"


LMFAO

And as you can see this what make YG different

But really this is make me want to work in YG more but i just dont know if YG will pick me or not lol
I just can dream

macy_12 said...

they look great tbh. KAI rocks it well. It does seem like that's all they wear tbh lol

titan-kun said...

I miss their WIN image tbh

titan-kun said...

stop it.

Astoooi said...

Kang Seungyoon pants, tho....

Adelia said...

or this ^^

Jenizz | pinkcrown said...

Makes sense... so much money, big company...of course you want the best.

anne said...

seems like they got the extensions from a curtain or something lol

anne said...

of course it's understandable for YG to be picky i mean they own a clothing brand & LV invested in their company lol

angelin said...

#tabloforceo?

anne said...

that's why he said in YG he can 'freely' do what he wants means the other company he has worked before tell him what to do or they're part of making it

sticksandbones said...

Funny thing one of their stylist was in YG, that's why when they were promoting Wolf or Growl their style was so YGish... Including their airport fashion. *but I think they have a new one*

Apple said...

GOD HELP!! Why does he have to be younger than me :"(

Adelia said...

You're not alone haha^^
none in KON i can call oppa. so every time hater said "oppa didn't mean it" doesn't work for me lol.

Apple said...

OMG YES!! Even jinhwan is younger :( so sad. June tho, he looks much older but I have to call him dongsaeng :( lol

immaYGStans88_ said...

[10] "When iKON debuts, please pull up Jiwon's pants."


LMAO.. :")))


Anyway this is why i love YG they have The Quality of music but let the artist freely express their Artistic soul with their own way. Even thought they should give their best..

Adelia said...

june kinda look like manse to me^^, june like elder brother and jinhwan like maknae even he's oldest. sometime i think jinhwan is like iKON member girlfriend haha. it's okay if u want call june oppa( i think ), we love june and he love himself ^^

uhhhhhhhh said...

not in the final round lol for a position as good as that

Apple said...

Jinhwan is everyone's mistress lol!! He has the most loveline with the members. HAHAHA I CRACKED UP ON "WE LOVE JUNE AND HE LOVES HIMSELF" LOL SO TRUE!! I really really wish to see iKON soon in concerts & tours tho T.T iKON is the first group I stan from the beginning (before they debut) ^^

Adelia said...

same here... the hardest part for me is ignore hater, but i try my best. im too old for silly fanwar but never too old for loving iKON hehe( kinda cheesy ). i read on twitter june and chan is on diet lol. i hope we can hear their music soon, even i don't know how soon mean in YG mind^^

Fernanda_YGFamily said...

The power of YGE.

Apple said...

I read that iKON is gonna debut with an album, not a single. I honestly wish that this is true!!! OMG Thank God. An album will be so much better than a single. Hopefull it will come out soon!
Haha june will never go on diet considering his unending love for food LOL :p

Eva said...

Oh please make G-Dragon go through this survival XD

Post a Comment